Katı modelleme; 3 boyutlu düşüncenin bilgisayar ortamında şekillenmiş hali. Geçmişte teknik resimler yeterli iken artık katı modeller de firmalar arasında ürünü tanımlayan kriterlerden biri oldu. Detayda katı modellemeyi en sık kullanılan komutlar üzerinden aşağıdaki gibi ifade edebiliriz.
- Düzlem, Plane
- Skeç, Sketch
- Nokta, Point
- Çizgi, Line
- Çember, Circle
- Dikdörtgen, Rectangle
- Radyüs, Fillet
- Pah, Chamfer
- Kaydır, Offset
- Aynala, Mirror
- İz düşüm, Project
- Örnekleme, Pattern
- Şekillendirme/Boyutlandırma, Feature
- Uzat, Extrude
- Boşalt, Extrude-Cut
- Döndür, Revolve
- Döndürerek boşalt, Revolve-Cut / Hole
- Radyüs verme, Fillet Feature/Edge Blend
- Pah kırma, Chamfer Feature
- Birleştir, Join/Unite
- Ayır, Cut/Subtract
- Çoğalt, Pattern Feature
- Ölçeklendir, Scale
- Açılı yüzey, Draft
- Süpür-Birleştir, Loft
- Süpür-Uzat, Sweep
- Kabuk oluştur, Shell
- Kubbe, Dome
- Montajlama, Assembly
- Parça ekleme, add component
- Parça hareketlendirme, move component
- İlişkilendirme, Constraint
- Dondurma, Fix
- Örtüştürme, Coincident/touch
- Mesafe verme, Distance
- Parelel/Dik/Açı verme, Parallel/perpendicular/Angle
- Alternatif pozisyonlama, Scenarios / arrangements
- Patlatılmış görünüş, Explode
- Gizle/Göster, Hide/Show
Bu komutlar, isimlendirmesi dışında nerede ise tüm tasarım programlarında ortak göreve sahiptir. Bunlar dışındaki ek komutlar ise tasarımcının işini kolaylaştırmak için firmadan firmaya farklılık gösterebilmektedir.
@tasarimintesi
#tasarimintesi
@tasarimintesi
#tasarimintesi