6 Kasım 2015 Cuma

Krizi fırsata çevirme

Geçmiş yıllardaki durgunluğa dönen ekonomide en çok kullanılan cümle. Firma yöneticilerinin gündem maddesi idi. Firmanın SWOT analizi gibi çalışmalarla gerçekleştirdiği, zayıf yönleri belirleme ve bunların güçlü yönler haline çevirmek için yapılan çalışmalar bütünü. Örnek olarak; yedek parça satışı da yapan bir firmanın servislerle olan ilişkisinin yüksek önemli olduğu halde, servislerden fazla iş gelmemesi zayıf yön ise, kriz döneminde gerçekleştirilecek ziyaretlerle bağların güçlendirilmesinin hedeflenmesi. Burada bir önemli detay da, öncesi ve sonrasındaki durum kıyaslaması yapılmalı, fırsatın etkinliği ve verimliliği ölçülmüş olmalı.

Bu sadece firmaların değil, kişilerin-bizlerin de günlük hayatta uygulayabileceği bir faaliyet. Kişi, kendine ait güçlü ve zayıf yönleri, fırsat ve riskleri başlıklar halinde yazar. Güçlü yön; iletişim becerisi, zayıf yön; yabancı dil, fırsat; iş değişikliği, risk; sektör değişikliği vb. olabilir. Stratejik bir karar ile işten artan zaman ile yabancı dilin geliştirilmesi ile iletişim becerisinin birlikte kullanımı ile farklı bir alanda kendimize avantaj yaratabiliriz.







@tasarimintesi
#tasarimintesi